28 Kasım 2010 Pazar

Entelektüel Mim:)

Bilirsiniz mimler genelde kişisel özellikleri deşifre edici olur... Hatta açıkça söylemek gerekirse bazıları çok gereksiz sorulardan oluşur... İşte o zaman insanın hiç mimlenesi gelmez:) Cheerful Demet'in de dediği gibi kimse tarafından mimlenmesenizde insanın kendini mimleyesi geliyor:) Yalnız bu aşamada benim de bir itirafda bulunmam gerekiyor ki; mime göre kitaplığımızdan rastgele bir kitap seçip onun 55'inci sayfasını paylaşmamız gerekiyormuş... Küçük bir açıklamayla tabi... Bende kitaplığıma şöyle bir baktım ki hepsi roman ya da sıkıcı ders kitapları... Ve 55. sayfayı seçtiğimde yine de bir şeyler anlayabilesiniz diye bu kitapta karar kıldım...


Ruhsal Zeka (SQ) - Muhammed Bozdağ

Yazar kitabın bu bölümünde başarmak için inanma gücünün gerekliliğinden ve bunun bize ne şekilde yardımcı olacağından bahsetmiş... Zaten "İnanmak, başarmanın yarısıdır." diye de boşa dememişler değil mi? İşte bu sayfada da inanma gücünü artırma yollarından biri olan basit eylemlerle inancımızı besleme yöntemi anlatılmış.

.....................................

Küçük başarılar, büyük başarıların üreticisidir. Denediğinizde başardığınız herşey, size yapabileceğinizi söyleyen birer telkindir. Yaptıkça yapabildiğinizi görürsünüz.
Her şeyden çok, yaptıklarınıza inanırsınız. İp cambazı olmak için kontrollü olarak ipte yürümeniz gerekir. Çıtayı gittikçe yükseltirsiniz. Her defasında güven gelir, yapabildiğinizi görürsünüz ve bir üst düzeye geçmeye cesaret edersiniz.
Yazar olmak istiyorsanız; bugün bir cümle yazın, yarın ertesi gün bir paragraf yazın. Her hafta yazdığınız miktarı artırın. İlk başladığınız andan geliştiğiniz her düzeye kadar sürekli, ne yapabildiğinizin farkında olun. Kısa süre içinde "yazabileceğiniz" inancının geliştiğini göreceksiniz. Bazıları dostlarına mektup yaza yaza bir gün yazar olduklarını fark ettiler...
Geliştirmek istediğiniz inançları tespit edin. Sonra da küçük örnekleriyle yola çıkın. En alt düzeyi çok iyi yaptığınızı anladığınızda çıtayı yükseltin. İnancınızın arttığını göreceksiniz...

"Denediğinizde başardığınız her şey, size yapabileceğinizi söyleyen birer telkindir."

..........................

Bende bu mimi; candostum Papatya'ma, SNM'ce Takılar'a, Cecilia'ya gönderiyorum, buyrun kızlar:)

6 yorum:

Cheerful Demet dedi ki...

Çok güzel canım, motive edici oldu :)

jeliboncuk dedi ki...

:) teşekkürler canımm

Swotpisces dedi ki...

Bu kitabı okudum, hatta benim mimimde de aynı yazarın farklı kitabı denk geldi bana... :)

cecilia dedi ki...

tatlım mim için teşekkürler, en kısa zamanda yapıcam ;)

jeliboncuk dedi ki...

Evet bende yazdıktan sonra senin bloguna uğrayınca farkettim hatta aynı kitap mı ki acaba dedim ama değilmiş:)

cecilia'cım bekliyorum canım:)

Snm'ce Takilar dedi ki...

canım miml4nmişim yeni gördüm :) ancak fırsat bulup girdim ve en kısa zamanda mimleyip geri dönücem ayrıca mimlendiğim için teşekkürler tatlım :))