29 Temmuz 2010 Perşembe

İşaret Parmaklarıyla Fiyonk Yapımı - Nasıl Yaptım?

Fiyonk yapmanın bir kaç şekli var aslında, ama bence süsleme amaçlı yapılanların en düzgünü bu yöntemle oluyor. Bazı arkadaşlarım ben bir türlü fiyonk yapamıyorum, yamuk yumuk oluyor demesi üzerine bende annemden öğrendiğim bu yöntemi sizinle paylaşmak istedim. Benim kime çektiğim konusunda tek cevap annemdir zaten:) Önceden mahallede akrabalarda sünnet, düğün vs olduğunda annemi çağırırlardı hemen. Çünkü eskiden böyle hazır süsler yoktu, tülbentlerle kurdelelerle süslenirdi sünnet yatakları ve odaları... İşte bende bu sırada öğrendim böyle fiyonk yapmayı.


Tek başına biraz zor olsada öğrendiğiniz zaman her türlü yaparsınız, ilk başta başkasından yardım almak en iyisi. Ben bazen babama bile uzat baba parmaklarını kurdele yapıcam diyorum :) Gerçi o zaman bayaaa büyük yapraklı fiyonklar oluyor ama olsun:) İnce yapmak istediğimizde ise iki adet kalem işimizi görebilir örnekte gördüğünüz gibi...


Hala çok karışık geldiyse bir de alttaki pek amatörce olan videomu izleyin, yardım edecek kimse olmadığı için çenemin altına sıkıştırıp çektim, halimi görmeliydiniz şekilden şekle girdim:) Sadece sizin için kıymetimi bilin ;)



video en kısa zamanda tekrar yüklenecektir...

3 yorum:

Kapkara Camdan Kelebek dedi ki...

çok pratikmiş canım, teşekkürler:)

Krema Tadında dedi ki...

merhaba Jeli video gözükmüyor ki izleyemedim :((

jeliboncuk dedi ki...

yaaa evet bir sorun oldu heralde başta gözüküyordu ama dur bakalım tekrar deneyelim:(